D.E.S.I.

DIPARTIMENTO EUROPEO SICUREZZA INFORMAZIONI

posso aiutarti ? cosa cerchi ?

(DESI) Turkey has many and dangerous options in the face of America …/الدائرة الأوروبية للأمن والمعلومات: تركيا تمتلك خيارات كثيرة وخطيرة في مواجهة أميركا…

(DESI) European Department for Security and Information :Turkey has many and dangerous options in the face of America …

In the context of events and regional developments, especially what is happening on the Syrian and Turkish arena, the Secretary General of the European Department for Security and Information Ambassador Dr. Haitham Abu Said said that Turkey has great prospects and data in its response to the American campaign, especially in the economic embargo imposed by it comes in the context of fear for the fate of the ” Bronson “, after it was discovered after careful monitoring and careful monitoring by the Turkish intelligence that he is not a priest but an intelligence officer working in several places, especially in Iraq. To find that the officer who put his hand with elements of his on a large amount of Iraqi gold during the invasion of them in the recent war under the pretext of the Iraqi nuclear weapons. The information also indicated that the members of the intelligence cells headed by Rev. “Bronson” entered Turkey with different professions and different nationalities. In a related context, Ambassador Abu Said said that the European Union is not satisfied with the US campaign against Turkey due to several reasons, including that the deterioration of the Turkish currency and economic siege will make Ankara to several data to solve the political and economic solutions, and will put the calculations of Ankara elsewhere and therefore may fail For the control of many things and does not cooperate in important and serious issues, especially the subject of terrorism and fight it as the West wants if America has a new adventure in this context. The Secretary-General concluded by pointing out that war intimidation was out of the question on both sides and called for arbitration of wisdom on this issue. It was said that things would slip away and that the consequences would be ignored.


الدائرة الأوروبية للأمن والمعلومات: تركيا تمتلك خيارات كثيرة وخطيرة في مواجهة أميركا…

في سياق الأحداث والمجريات الإقليمية لا سيما ما يجري على الساحة السورية والتركية، أشار أمين عام الدائرة الأوروبية للأمن والمعلومات السفير الدكتور هيثم ابو سعيد ان لتركيا آفاق ومعطيات كبيرة في تصديها للحملة الأميركية خصوصاً في الحصار الإقتصادي التي تفرضه ويأتي في سياق الخوف على مصير القس الوهمي “برونسون”، حيث تبين بعد مراقبة حثيثة ورصد دقيق من قبل الإستخبارات التركية أنه ليس بقسٍّ وإنما ضابط إستخباراتي عمل في عدّة أماكن وخصوصاً في العراق. ليتبيّن أنه الضابط الذي وضع يده مع عناصر تابعة له على كمية كبيرة من الذهب العراقي أثناء إجتياحهم لها في حربهم الاخيرة تحت ذريعة السلاح النووي العراقي. كما اشارت المعلومات ان أفراد الخلايا الأستخباراتية التي يرأسها القس “برونسون” دخلوا إلى تركيا بمهن مختلفة ومن جنسيات مختلفة. وفِي سياق متصل أشار السفير ابو سعيد أن الإتحاد الاوروبي غير مرتاح للحملة الأميركية تجاه تركيا وذلك بعود لعدّة أسباب ومنها ان التدهور في العملة التركية ومحاصرتها إقتصاديا سيجعل أنقرة أمام عدّة معطيات لأجتراح الحلول على المستويين السياسي والإقتصادي، كما سيضع حسابات أنقرة في مكان آخر وبالتالي قد تتقاعس عن ضبط العديد من الأمور ولا تتعاون في قضايا مهمة وخطيرة خصوصا موضوع الأرهاب ومكافحته كما يريد الغرب إذا ما أقدمت أميركا على مغامرة جديدة في هذا الإطار. وختم الأمين العام بالإشارة أن التهويل بالحروب أمر غير وارد عند كلا الطرفين ودعى إلى تحكيم الحكمة في هذا المسألة قيل تفلّت الأمور وتجنح الى ما لا يُحمد عقباه.

Updated: 20 agosto 2018 — 8:26
D.E.S.I. © 2016 Frontier Theme
Marquee Powered By Know How Media.